Дистанційне навчання

Дистанційне навчання — це можливість навчатися та отримувати необхідні знання віддалено від навчального закладу в будь-який зручний час.

Головним завданням дистанційного навчання є розвиток творчих та інтелектуальних здібностей дитини за допомогою відкритого й вільного використання всіх освітніх ресурсів і програм, включно з наявними в Інтернеті.

Дистанційна форма навчання передбачає наявність доступу до мережі Інтернет, а також технічного забезпечення (комп’ютера, планшет, смартфона тощо).

Основна форма роботи самостійна. Учням надаються:програми (розроблені відповідно до Держстандартуосвіти); календарно-тематичні плани; рекомендовані навчальні матеріали; типові завдання й вправи різного рівня; пробні та контрольні тести.

Розклад дистанційного навчання
Електронні адреси Gmail

Розклад для дистанційного навчання

НА ПЛАТФОРМІ



Як мотивувати дитину до навчання під час карантину



Перебуваючи вдома на карантині, діти сприймають його як канікули. Це сприяє розслабленню і бажанню розважатися, та аж ніяк не вчитися. Проте, навіть за таких умов навчання, необхідно продовжувати, щоб потім не виникло суттєвих труднощів у «наздоганянні» навчального матеріалу.

Як же мотивувати дитину до навчання під час карантину? Ось низка рекомендацій, які можуть стати вам у пригоді.

1. Стимулюйте дитину до навчання, керуючись її мотивами навчальної діяльності.

Мотив – це внутрішня спонука до активності, покликана задовiльнити певну потребу. Існують різні мотиви навчальної діяльності. Вчені (Л.І. Божович, М.І. Алексєєва) виділяють такі:

· пізнавальний,

· утилітарний,

· соціальний,

· професійний,

· мотив страху покарання,

· мотив престижу.

Найкращим мотивом навчальної діяльності є пізнавальний, при якому дитина навчається тому, що їй цікаво пізнавати дійсність і отримувати задоволення від своїх інтелектуальних зусиль. Таких дітей не потрібно стимулювати до навчання, для них воно Э природнім, як невід’ємна і приємна частина їхнього життя. Такi люди охоче займаються самоосвітою, як під час навчання, так і впродовж усього життя. Та, на жаль, пізнавальний мотив навчання зустрічається нечасто.

За утилітарного мотиву дитина навчається тому, що розраховує отримати від цього певну вигоду. Якщо це стосується вашої дитини, ви можете стимулювати її до навчання під час карантину, надаючи їй натомість певні блага, які мають для неї важливе значення, які задовiльняють її потреби. А потреби, як і мотиви, теж бувають різні. Уважні батьки знають усі потреби, які мають їхні діти.

Якщо ви з цим ще не розібралися, то саме час. Випишіть усі потреби, які на даний час має ваша дитина. Їх потрібно виписати, а не просто обдумати, для того, щоб згадати та взяти до уваги їх усі, а також краще усвідомити. Адже саме на них ви й будете робити акцент, стимулюючи свою дитину до навчання, як під час карантину, так і в подальшому. Зверніть увагу, що мова йде не про базові людські потреби: в їжі, відпочинку тощо. Говориться про потреби, зав’язані на інтересі: перегляд мультфільмів або фільмів, відеоігри, нові іграшки чи модний одяг, похід або поїздка в цікаве для дитини місце тощо.

Це може бути якийсь один цінний для дитини подарунок, наприклад, нова іграшка. Або ж можна розробити цілу систему заохочень. Наприклад: почитав параграф – отримав перегляд мультфільма; виконав вправу – можеш пограти у відеогру. Та пам’ятайте: Білл Гейтс, Стів Джобс, а також інші керівники технологічних компаній суттєво обмежували доступ своїх дітей до комп’ютерів без навчальної потреби. Тож за комп’ютером (а під цим словом ми маємо на увазі усі ґаджети) дитині не слід проводити більше 10-20 хв. за один раз залежно від віку.

Соціальний мотив навчання відображається у почутті обов’язку дитини чи в переконанні, що так добре, як вона, це завдання не виконає ніхто. Якщо ваша дитина має цей мотив, можна піти на хитрість, попросивши пояснити вам її навчальний матеріал, у якому ви не розбираєтесь. Та перед цим дитині самій потрібно буде його вивчити.

Такі діти особливо чутливі до похвали. Тож хваліть дитину за кожне виконане завдання і за відповідальність, із якою вона навчається навіть під час карантину. Зауважуйте також, що вчителі сподiваються, що вона буде сумлінно виконувати завдання.

Професійний мотив навчання, яким можуть керуватися учні переважно старших класів, а також студенти, полягає у тому, що людина навчається задля свого успішного професійного майбутнього, адже здобуті знання планує використовувати в професійній діяльності.

Тож для дітей, які мають цей мотив навчання, підійдуть заохочувальні фрази типу: «Незважаючи на карантин, ти маєш продовжувати заняття, щоб стати хорошим професіоналом», «Сідай за навчання, адже тобі потрібно добре здати ЗНО, щоб піти навчатися далі туди, куди ти хочеш» і т. ін.

Деякі діти навчаються через страх покарання за неуспішність. Це найгірший із мотивів, адже вiн Э гарним підґрунтям для розвитку страху перед новими починаннями та ризикованими кроками в дорослому житті, які могли б привести до успіху.

Як відмічають американські психологи Д. Мак-Клелланд і Д. Аткінсон, якщо людина орієнтована на успіх, вона не відчуває суттєвого страху перед невдачею, а якщо на уникнення невдачі, то буде сумніватися, коливатися при прийнятті рішення. Тому краще замінити цей мотив хоча б на утилітарний.

Продовжуючи приклад із ґаджетами, можна замiнити слова: «Якщо ти не прочитаєш оповідання, то не будеш грати в комп’ютерну гру» на такі: «Якщо ти прочитаєш оповідання, то зможеш пограти в комп’ютерну гру». Саме таким простим перефразуванням мотив страху зміниться на мотив вигоди.

Ознакою мотиву престижу в навчанні є те, що дитина, гарно навчаючись, намагається завдяки цьому посісти певне місце в класі та школі загалом, отримати авторитет в очах учнів і вчителів.

Якщо ви впізнаєте в цьому свою дитину, тодi під час карантину стимулюйте її до навчання, періодично повторюючи фрази на кшталт: «Ось закінчиться карантин і тоді подивишся, хто у вас у класі найкраще читає», «Усі так не хочуть навчатися під час карантину, а ти прийдеш до школи з найкращими знаннями» тощо.

2. Стимулюйте дитину до навчання, показуючи власний приклад.

Наразі на карантині знаходяться не лише діти, але й батьки. Всім відома фраза «Діти нас не чують. Діти нас дивляться». Тож точно так само, як ваша дитина має продовжувати навчання під час карантину, ви маєте продовжувати свою роботу за тим же графіком і розпорядком.

Якщо батьки замість того, щоб активно працювати, знаходячись на карантині, будуть лежати на дивані й дивитися телевізор, просиджувати в ґаджетах, теревенити по телефону, те саме захочуть робити й діти. Й це буде справедливо!

Якщо ви хочете, щоб ваша дитина продовжувала навчання під час карантину, а не била байдики, продовжуйте вдома свою професійну роботу. З ранку й до вечора в домі має бути створена атмосфера активної діяльності (професійної і навчальної).

3. Продовжуючи попередню рекомендацію, варто створити розпорядок дня на час карантину. Дорослі та діти мають прокидатися у звичний «докарантинний» час, робити зарядку, снідати та приступати до виконання своїх навчальних і професійних обов’язків, інтенсивність яких зменшується з наближенням вечора, та лягати спати також у звичний час.

Навчання під час карантину має відбуватися у вранішні години, коли організм дитини найбільш підготовлений до інтелектуальної роботи.

Як показує практика, найбільшу проблему під час карантинного навчання складає читання. Якщо завдання із математики або мови дитина може виконати відносно швидко, то читання великих обсягів матеріалу викликає у дитини протест, як внутрішній, так і зовнішній. Задля вирішення цієї проблеми на допомогу знову поспішає особистий приклад. Сучасні діти не читають тому, що сучасні батьки не читають.

Якщо в домі немає книг, якщо дитина ніколи не бачила своїх батьків із книжкою в руках, як їй зрозуміти, для чого потрібно читати? Ви можете взяти якусь книгу, пов’язану з вашою професійною діяльністю, сісти поруч із дитиною і читати. Або ж читати її книгу разом із нею.

Можна попросити дитину почитати в слух, обговорюючи, аналізуючи прочитане. Це сприяє не тільки карантинному навчанню, але й емоційному зближенню, якого, на превеликий жаль, так часто не вистачає дітям і батькам.

4. Станьте вчителем. Ця рекомендація підійде в тому випадку, якщо на карантині ви не займаєтеся професійною діяльністю (ви не маєте роботи чи ваша професія того не потребує). Втільте в собі образ вчителя, перетворивши навчання на цікаве дійство.

Скажімо, ви можете розробити для дитини наочний матеріал: знайдіть і роздрукуйте зображення історичних персонажів, біографію яких дитина має вивчити під час карантину, підберіть документальні чи художні відео про життя цих людей, про історичні події, в яких вони фігурували, та перегляньте все це разом із дитиною. Якщо дитина має вивчити вірш, зробіть це разом із нею (можна на швидкість). Коли вам дозволяють знання, уміння, навички, продемонструйте дитині, як діє закон фізики, який вона в даний час вивчає.

Можливо, в вас відкриється несподіваний талант до вчителювання або ви усвідомите, як багато робить вчитель задля розвитку наших дітей.


Розклад уроків для учнів 5-11 класів з 06.04

Міністерство освіти і науки опублікувало розклад занять на телебаченні для 5-11 класів.

Заняття розпочнуться 6 квітня, повідомили на сайті МОН.

Заняття для усіх класів можна буде переглянути на YouTube-каналі міністерства або на телеканалах:

  • 5 клас – Плюс-Плюс та 112 Україна;

  • 6 клас – ZOOM та News One;

  • 7 клас – ZIK;

  • 8 клас – Індиго та УНІАН;

  • 9 клас – Рада та UA:Культура;

  • 10 клас – UA:Перший;

  • 11 клас – М1.

Уроки транслюватимуть у будні до кінця карантину, починаючи о 10:00.



У вівторок, 28 квітня, Всеукраїнська школа онлайн розпочинає трансляцію уроків для школярів 1-4 класів. Уроки транслюватимуться на YouTube МОН та ще 4-х телеканалах. Програма розрахована на 5 тижнів і складається з чотирьох предметів: української мови, математики, науки та мистецтва.

“Кожен урок триватиме 15 хвилин, що є оптимальним для занять дітей цієї вікової категорії у форматі теле- та онлайн-лекцій. Загалом для дітей початкової школи найкращим є безпосередній контакт і навчання зі своїм вчителем, тому ми не планували робити онлайн-уроки для дітей цього віку. Однак багато батьків та педагогів звертаються до нас із проханням організувати уроки і для початкової школи”, – розповіла т.в.о. Міністра освіти і науки Любомира Мандзій.

Вона підкреслила, що саме через це організатори й вирішили додати до Всеукраїнської школи онлайн наймолодшу ланку.

Всеукраїнська школа онлайн загальна середня освіта

Надрукувати


“Основна мета проєкту – допомогти дітям початкової школи, які не мають сучасних девайсів, засобів зв’язку (підключення до інтернету), підтримки дорослих, вчитися дистанційно. З огляду на кількість звернень щодо організації навчального процесу для наймолодших, зробити це було нашим обов’язком”, – додала Вероніка Селега, Генеральний директор Директорату внутрішньої та гуманітарної політики Офісу Президента України.

Окрім онлайн-версії уроків на YouTube МОН, заняття можна буде дивитися також на телеканалах:

  • 1 клас – Піксель

  • 2 клас – UA:Перший

  • 3 клас – UA:Культура

  • 4 клас – ПлюсПлюс

Уроки транслюватимуться у вівторок та четвер з 09:00 до 10:00.

“Створення телевізійних уроків для молодших школярів потребує наших спільних зусиль. Надзвичайно важливо врахувати вікові особливості та освітні потреби учнів та учениць при формуванні програми. Це особливо стосується уваги, реакції та комунікації з викладачем. Саме тому онлайн-версію уроків буде перекладено жестовою мовою. ЮНІСЕФ сприяє забезпеченню доступу до якісної та інклюзивної освіти для всіх дітей в Україні, як-то за допомогою дистанційної освіти, так і якісного навчання вдома під час карантину”, – підкреслює Лотта Сильвандер, Голова представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні.

Головний методист початкової школи проєкту Інна Большакова розповіла, що при плануванні уроків організатори намагалися пов’язати їх із життям дітей, їхніми уподобаннями, звичною атмосферою дому, а також із новітніми технологіями.

“Сучасні діти – активні і непосидючі, і втримати їх біля екранів на уроках – завдання вкрай складне. Але ми сподіваємося, що будемо наближатися до його вирішення, щоб кожна дитина сказала: хочу вчитися”, – пояснює Інна Большакова.

Проєкт став можливим завдяки спільним зусиллям Офісу Президента України, Міністерства освіти і науки України, Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), PinchukArtCentre, Національного художнього музею України, проєкту “Книга-мандрівка. Україна”, громадської спілки “Освіторія”, а також понад 20 педагогів, що зголосилися стати вчителями для усієї країни. Зйомки уроків відбуваються у Новопечерській школі м. Києва.


Окремі списки відтворення для кожного класу.

Сьогодні, 28 квітня, о 9:00 ранку в межах Всеукраїнської школи онлайн розпочинається трансляція уроків для початкової школи - відтепер проєкт покриває всі класи.

На YouTube МОН можна переглянути уроки абсолютно для кожного класу. Для зручності користувачів там працюють окремі списки відтворення. Тепер, зокрема, і для початкових класів:


Також оприлюднено чіткий розклад, за яким займатимуться діти початкової школи впродовж наступних 5 тижнів.

Кожен охочий може також завантажити розклад для всіх класів з темами на наступний тиждень: 1 клас, 2 клас, 3 клас, 4 клас, 5 клас,6 клас, 7 клас, 8 клас, 9 клас10 клас, 11 клас.


Нагадуємо, що для учнів, які мають проблеми з підключенням до Інтернету, всі уроки також транслюватимуться українськими телеканалами. Так, за класами закріплено такі телеканали:


  • 1 клас – Піксель

  • 2 клас – UA:Перший

  • 3 клас – UA:Культура

  • 4 клас – ПлюсПлюс

  • 5 клас – ПлюсПлюс та 112 Україна


  • 6 клас – ZOOM та News One


  • 7 клас – 5 канал та ZIK


  • 8 клас – Індиго та УНІАН


  • 9 клас – Рада та UA:Культура


  • 10 клас – UA:Перший


  • 11 клас – М1

Уроки для початкової школи транслюються з 9 години ранку у вівторок та четвер, а для 5-11 класів з 10:00, з понеділка до п’ятниці.

Також на YouTube МОН, окрім субтитрів, почав з’являтися переклад жестовою мовою для уроків. Поступово такий супровід матимуть усі уроки каналу.

Нагадуємо, що програма уроків початкової школи розрахована на 5 тижнів і складається з чотирьох предметів: української мови, математики, науки та мистецтва.

Кожен урок триватиме 15 хвилин, що є оптимальним для занять дітей цієї вікової категорії у форматі теле- та онлайн-лекцій.

Основна мета проєкту – допомогти дітям початкової школи, які не мають сучасних девайсів, засобів зв’язку (підключення до інтернету), підтримки дорослих, вчитися дистанційно.