Освітній процес



Загальні правила поведінки здобувачів освіти



1. Дисципліна і порядок у закладі освіти підтримуються на основі поваги людської гідності учнів, педагогів та інших працівників ліцею.

2. Застосування методів психологічного й фізичного насильства по відношенню до оточуючих не допускається.

3. Права й обов’язки здобувачів освіти визначаються Статутом закладу, іншими передбаченими Статутом локальними актами.

4. Здобувачі освіти повинні виконувати Статут, сумлінно вчитися, дбайливо ставитися до майна, поважати честь і гідність інших учнів та працівників й дотримуватись внутрішнього розпорядку:

- дотримуватися розкладу занять (уроків, факультативів), не запізнюватися й не пропускати заняття без поважних причин;

- дотримуватись чистоти в закладі та у дворі;

- берегти шкільну будівлю, обладнання, майно;

- дбайливо ставитися до результатів праці інших людей і надавати посильну допомогу в прибиранні шкільних приміщень під час чергування по школі;

- підтримувати порядок і чистоту в приміщеннях школи: їдальнях, роздягальнях, туалеті та ін..;

- приділяти належну увагу своєму здоров’ю й здоров’ю оточуючих;

- брати участь у колективних творчих заходах класу й школи;

- приходити до закладу совіти завчасно до початку занять, чистими й охайними, знімати в гардеробі верхній одяг, займати своє робоче місце й готувати всі необхідні навчальні приналежності до уроку за розкладом.

5. Не дозволяється приносити на територію школи з будь-якою метою й використовувати в будь-який спосіб зброю, вибухові, вогненебезпечні речовини, алкогольні напої, інші одурманюючі засоби й отрути.

6. Не можна без дозволу педагогів або медичної сестри залишати територію школи в урочний час.

7. Вийти зі школи можна, лише пред’явивши записку від учителя чи медичного працівника черговому.

8. У разі пропуску занять до трьох днів здобувач освіти повинен пред’явити класному керівнику довідку або записку від батьків ( осіб, які їх замінюють) про причини відсутності на заняттях. У разі пропуску занять більше трьох днів учень зобов’язаний надати довідку з медичної установи.

9. Здобувач освіти повинен проявляти повагу до старших, піклуватися про молодших, поступаються дорогою дорослим, старші – молодшим, хлопчики – дівчаткам.

10. Поза школою здобувачі освіти поводяться скрізь і всюди так, щоб не осоромити свою честь і гідність.

11. Здобувачі освіти бережуть майно, акуратно ставляться як до свого, так і до чужого майна, дотримуються чистоти й порядку на території школи. У разі заподіяння здобувачем освіти умисного пошкодження майна школи його батьки ( особи, які їх замінюють) відшкодовують нанесену шкоду.

12. Здобувачу освіти у всіх випадках слід з повагою ставитись до чужої власності. Книги, одяг та інші особисті речі, що знаходяться на території школи, належать їх власникам.

13. Здобувачам освіти які знайшли втрачені або забуті ( на їхню думку) речі, пропонується передати знайдене черговому, який у свою чергу розміщує оголошення про загублені речі.

14. До здобувачів освіти, які привласнили чужі особисті речі, будуть застосовані дисциплінарні стягнення. Фізична конфронтація, залякування й знущання є неприпустимими формами поведінки. Заклад освіти категорично засуджує подібні спроби приниження, підпорядкування або маніпулювання людьми.

15. На уроках не дозволяється жувати жувальну гумку, вживати їжу чи напої, користуватися мобільним телефоном (грати, розмовляти, включати звук дзвінка) та навушниками.

16. Здобувач освіти зобов’язаний виконувати домашні завдання.

17. На першу вимогу вчителя слід надавати щоденник.

18. Щодня записувати домашнє завдання до щоденника.

19. Приносити на заняття всі необхідні підручники, зошити, посібники, інструменти, письмове приладдя.

Поведінка на заняттях.

1. Не спізнюватися на урок. Коли вчитель входить до класу, учні підводяться, вітаючи вчителя.

2. Кожен учитель визначає правила поведінки учнів на своїх заняттях; ці правила не повинні принижувати гідність учня й суперечити Статуту школи.

3. Під час уроку не можна гомоніти, відволікатися самому й відволікати однокласників від занять сторонніми розмовами, іграми та іншими діями, що не стосуються уроку.

4. Якщо під час занять учню необхідно вийти з класу, то він повинен спитати дозволу педагога.

5. Якщо учень хоче поставити питання вчителю або відповісти на його запитання, він підносить руку.

6. Під час уроку учень має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.

7. Учень має право відстоювати свій погляд і свої переконання під час обговорення різних спірних і неоднозначних питань, дотримуючись коректної форми.

8. На уроках учні мають право користуватися шкільним інвентарем, ставитися до нього дбайливо й акуратно. Після заняття повертати його вчителеві.

9. Учні не повинні розмовляти на сторонні теми на уроках, бо вони цим порушують права інших на отримання необхідних знань.

Поведінка здобувачів освіти до початку, на перервах і після закінчення занять.

1. Під час перерви здобувач освіти зобов’язаний:

- навести чистоту й порядок на своєму робочому місці;

- на прохання вчителя вийти з класу;

- виконувати вимоги чергового вчителя.

2. Час перерви – особистий час кожного учня. Він може його проводити на свій розсуд, проте не заважати іншим.

3. Під час перерви здобувачі освіти можуть вільно пересуватися школою, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися з метою безпеки ( горище, підвал, кухня, фізична і хімічна лабораторія).

4. Черговий клас допомагає вчителям, які чергують стежити за дотриманням дисципліни під час перерви.

5. На перервах здобувачі освіти можуть звернутися до свого класного керівника, чергового вчителя чи адміністратора за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.

Здобувачам освіти забороняється:

1. Під час перерв бігати сходами, поблизу віконних отворів і в інших місцях, не пристосованих для ігор.

2. Штовхати одне одного, кидатися предметами й застосовувати фізичну силу.

3. Вживати непристойні вирази й жести, галасувати, заважати відпочивати іншим.

4. Виходити зі школи без дозволу класного керівника або чергового адміністратора.

5. Курити.

6. Самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконні.

7. Приносити зброю ( у т.ч. ножі), вибухові, вогненебезпечні речовини, алкогольні напої, цигарки, наркотики та інші одурманюючі засоби.

8. Запізнюватись на заняття.

9.Вчиняти залякування, знущання, приниження особистості, дискримінацію за національною або расовою ознакою на адресу всіх учасників освітнього процесу.

Обов’язки чергового класу

1. Чергування по школі здійснюється за допомогою здобувачів освіти 8-11(12) класів.

2. Черговий носить бедж.

3. Графік чергування по школі встановлюється заступником директора з виховної роботи спільно з класними керівниками 8-11(12) класів.

4.Учні чергового класу разом з класним керівником приходять до школи о 7 годині 30 хвилин і йдуть додому після останнього уроку по закладу освіти.

5. Чергові в їдальні чергують до 15.00.

6. Чергові допомагають молодшим переодягатися, на своїх постах стежать за дотриманням дисципліни й порядку під час перерв, зауваження порушникам робляться в тактовній формі ( у разі непорозуміння звертаються до чергового вчителя, класного керівника по допомогу).

7. Надають необхідну допомогу в організації освітнього процесу вчителям і адміністрації школи.

8. Протягом усього чергування класу ведеться «Журнал чергування», до якого записуються зауваження, побажання та ін.. (прізвища тих, хто запізнився, відсутній чи порушує дисципліну тощо).

Поведінка учнів у їдальні

1. Під час приймання їжі в їдальні учням слід дотримуватися правил етикету.

2. Здобувачі освіти повинні шанобливо ставитися до працівників їдальні.

3. Не слід розмовляти.

4. Здобувачі освіти мають прибрати за собою посуд після приймання їжі, поставити на місце стільці, дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні.

5. Забороняється приходити до їдальні у верхньому одязі.

6. Здобувачі освіти, які чергують у їдальні, допомагають персоналу накривати столи, прибирати посуд, витирають столи, розставляють на місце стільці.

Правила користування бібліотекою

1. Підручники обгорнути спеціальною обкладинкою.

2. Не загинати сторінки підручника, користуватися закладкою.

3. Не закладати в підручник ручку або олівець: від цього псується книжка.

4. Не писати й не малювати в підручниках: це суспільна власність.

5. Не брати підручник брудними руками й не читати його під час приймання їжі.

6. Класти підручник тільки на чистий стіл або парту.

7. За втрачену або зіпсовану книгу принести заміну або відшкодувати згідно з чинним законодавством.


Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами.



В комунальному закладі «Сівка-Войнилівський ліцей» створені сприятливі умови для навчання дітей з особливими освітніми потребами, а саме:

  • заклад повністю забезпечений необхідними навчальними площами.

  • виконано ремонт туалетів на І поверсі;

  • виконано поточний ремонт класних кімнат.

Усі основні приміщення закладу мають природне освітлення. Світло на робочі місця падає ліворуч. При оздоблені навчальних приміщень враховано такі вимоги: стіни світлих тонів; меблі, парти – кольору натурального дерева; стелі, віконні рами – білі. Розташування меблів і обладнання, декоративних рослин сприяє максимальному використанню денного світла і рівномірному освітленню приміщень. З вересня по травень у приміщеннях рівень освітлення підвищується за допомогою штучного освітлення. У закладі дотримується повітряно – тепловий режим. Приміщення обладнані системами центрального опалення та вентиляції, що забезпечують сприятливі мікрокліматичні умови внутрішнього середовища. Чистота повітря у закладі забезпечується регулярністю вологого прибирання, використанням всіх видів провітрювання (наскрізне, кутове, однобічне).

Навчальні меблі класних кімнат відповідають віковим особливостям дітей, враховується специфіка освітнього процесу.

Шкільна та пришкільна території підтримуються в належному стані.

В закладі відкрито клас для навчання осіб з особливими освітніми потребами (9 клас). Створені умови для навчання відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням індивідуальних потреб і можливостей. Учню надаються психолого – педагогічні та корекційно – розвиткові послуги( у навчальному закладі працюють соціальний педагог практичний психолог, логопед).